Wróć na początek strony Alt+0
Przejdź do wyszukiwarki Alt+1
Przejdź do treści głównej Alt+2
Przejdź do danych kontaktowych Alt+3
Przejdź do menu górnego Alt+4
Przejdź do menu prawego Alt+6
Przejdź do menu dolnego Alt+7
Przejdź do menu bocznego Alt+8
Przejdź do mapy serwisu Alt+9
Gmina Ostrów Wielkopolski

7. Erasmus +

Poleć stronę

Zapraszam do obejrzenia strony „7. Erasmus +” 

Zabezpieczenie przed robotami. Przepisz co drugi znak, zaczynając od pierwszego.

Pola oznaczone * są wymagane.

7. Erasmus +

Artykuł

- erasmus__.jpg
W szkołach Gminy Ostrów realizowane są aktualnie 4  projekty unijne dla szkól za ponad 100 tys. euro.
 

1. Science is cool! w SP w Gorzycach Wielkich ze szkołami w Rumunii, Włoszech i Turcji https://science-is-cool.net koordynator Rafał Jakubowski (ok. 24 tys.)

2. KLIL - w SP w Lamkach ze szkołami we Włoszech i Portugalii koordynator Hanna Babral (ok 24 tyś Euro)

3. Rozpoczynanie projektu w SP w Gorzycach Wielkich dotyczącego słuch uczniów ze szkołami we Włoszech, Turcji. Koordynator Małgorzata Byzia (ok. 30 tys. euro)

O tych projektach wkrótce napiszemy coś więcej, natomiast projekt Gminy Ostrów opisany poniżej, koordynator Rafał Jakubowski SP Gorzyce Wielkie (ok 37 tys. euro)

Fundacja Rozwoju Systemu Edukacji - Narodowa Agencja Programu Erasmus poinformowała nas, że została zakończona ocena wniosków złożonych w ramach w ramach sektora Edukacja szkolna Akcja 1 Mobilność kadry edukacji szkolnej w roku 2020.

Wniosek Gminy Ostrów jako Konsorcjum numer: 2020-1-PL01-KA101-078438 "Innowacja w metodologii nauczania języków obcych oraz fizyki w szkołach podstawowych Gminy Ostrów Wielkopolski" został zatwierdzony do realizacji na kwotę 36 908 euro.

W ramach Projektu 22 nauczycieli (10 z języka angielskiego, 10 z języka niemieckiego oraz 2 nauczycieli fizyki) gminy Ostrów Wielkopolski wyjedzie na kursy i staże "job shadowing" do Irlandii, Niemiec i Finlandii.

Koordynatorem całego projektu jest nauczyciel fizyki ze Szkoły Podstawowej w Gorzycach Wielkich Rafał Jakubowski a wspierają go nauczyciele języków obcych Pani Bogumiła Bednarek ze S.P. w Lewkowie oraz Pani Małgorzata Byzia ze S.P. w Gorzycach Wielkich.

 

Najważniejsze informacje o projekcie

Okres realizacji projektu to 14 miesięcy licząc od 31.12.2020. Planowana ilość nauczycieli ze szkół podstawowych prowadzonych przez Gminę Ostrów Wielkopolski, którzy są zainteresowani projektem i uczestniczyli w jego przygotowaniu to 22 osoby. Liczba 22 składa się z 

 

3 nauczycieli Szkoły Podstawowej w Lamkach (j. ang-2, j. niem-1),

2 nauczycieli ze Szkoły Podstawowej w Topoli Małej (j.ang-1, j.niem.-1),

2 nauczycieli Szkoły Podstawowej w Lewkowie (j.ang.-2; j.niem.-1); 

1 nauczyciela Szkoły Podstawowej w Daniszynie (j.niem.-1); 

4 nauczycieli ze Szkoły Podstawowej w Gorzycach Wielkich (j.ang.-2; j.niem.-2; fizyka-1); 

2 nauczycieli Szkoły Podstawowej w Szczurach (j.ang.-1; j.niem.-1); 

3 nauczycieli Szkoły Podstawowej we Wtórku (j.ang.1; j.niem.2); 

3 nauczycieli Szkoły Podstawowej w Sobótce (j.ang-1; j.niem.-1; fizyka-1). 

 

W sumie w projekcie będzie uczestniczyć:

10 nauczycieli j.ang (Gr.1); 

10 nauczycieli j.niem. (Gr.2) i 

2 nauczycieli fizyki (Gr. 3).

 

→ Dublin City University

www.dcu.ie

→ did deutsch-institut GmbH 

www.did.de 

→ Raahen koulutuskuntayhtymä

www.raahenao.fi 

 

Osobami odpowiedzialnymi za realizację działań projektowych, po stronie partnerów będą:

- Dublin City University, Wydział Języka – Niall Martin – zarządzania i koordynacja.

- did deutsch instytut GmbH – Almir Krupic – zarządzanie. Koordynatorem będzie Pani Linda Randermann.

- Raahen koulutuskuntayhtymä – Ari Hannus – zarządzanie i koordunacja.

 

Zakwaterowanie będzie zapewnione przez partnera. W Irlandii będą to domy prywatne rodzin irlandzkich (tzw. Host

family), w Belinie w Youthhostel - a&o Berlin Hauptbahnhof, a we Finlandii bursa szkolna. Kursy metodyczne będą realizowane według następującego planu:

 

DCU Language Services: wyrażenia idiomatyczne, metoda class scribe, metoda „call my bluff”, kolokacje i związki wyrazowe, jak radzić sobie z czasownikami frazowymi i idiomami, czasowniki wielowyrazowe, ćwiczenie potocznego angielskiego, język dyskusji, metoda dice and string, umiejętność wypowiadania się, budowa ustnej płynności, metoda na szybkie powtórki słownictwa, „Jak być hitem wśród swoich uczniów”, język prezentacji.

 

did deutsch -institut – ćwiczenia potocznego j. niemieckiego, wykorzystanie autentycznych materiałów, kreatywne korzystanie z technologii informacyjnych; homonimy, jak radzić sobie z idiomami, jak zachęcać uczniów do nauki drugiego języka – języka niemieckiego, język dyskusji, korekcja błędów i zbieranie informacji zwrotnej podczas dyskusji, umiejętności wypowiadania się, metody na szybkie powtórki słownictwa, język, kultura i życie w Niemczech w obecnych czasach, świadomość międzykulturowa, film, muzyka na lekcji języka niemieckiego, „Jak być popularnym wśród uczniów”, jak sprytnie zachęcać uczniów do nauki nowego słownictwa, nowych zagadnień gramatycznych, język prezentacji

Raahen koulutuskuntayhtymä – poznanie w działaniu w szkole nowej podstawy programowej (działającej od 2017 roku) z przedmiotów przyrodniczych; poznanie podstawowych celów nowej podstawy programowej; poznanie fińskich testów; zdobycie nowych pomysłów na pomoce dydaktyczne, wykorzystanie nowej wiedzy i zdobytych umiejętności na zajęciach lekcyjnych w celu ich uatrakcyjnienia i podniesienie jakości kształcenia, podniesienie jakości pracy szkoły poprzez wprowadzenie nowych rozwiązań i dydaktyki.

We wrześniu 2021 roku ruszy nabór nauczycieli do projektu.

- erasmus__.jpg

 

 

Najbliższe wydarzenie
Niniejszy serwis internetowy stosuje pliki cookies (tzw. ciasteczka). Informacja na temat celu ich przechowywania i sposobu zarządzania znajduje się w Polityce prywatności. Jeżeli nie wyrażasz zgody na zapisywanie informacji zawartych w plikach cookies - zmień ustawienia swojej przeglądarki.